Warsztaty

Warsztaty na III edycję Konferencji Naukowej Profesjonalizacja kreatywności - w przygotowaniu

 


 

II edycja Konferencji Naukowej Profesjonalizacja kreatywności  Kreatywne myślenie - kreatywne działanie - 25-26 kwietnia 2017 r.

 

  • Wyobrażenia i próby. Drama i wizualizacja – twórcze metody rozwoju osobistego 
    Dr Kamila Witerska (AHE w Łodzi) 
    Drama i wizualizacja to metody wykorzystujące wyobraźnię i twórcze myślenie. Dzięki tym metodom można osiągnąć różne ważne cele, między innymi umiejętność antycypowania, tworzenia opcji, wielu rozwiązań jednego problemu, ale także, szczególnie dzięki dramie, możliwość odczucia wymyślonych sytuacji, zweryfikowania wyobrażeń z rzeczywistością. Wyobrażenia i próby to kolejne kroki w rozwoju osobistym, swego rodzaju dynamizacja, uruchomienie do kolejnych działań.
  • Wstęp do Design Thinking 
    Piotr Skrzypczak (Lubelski Instytut Designu/LPNT S.A.)
    Pojęcie „Design Thinking (DT)” od kilu lat nie schodzi z ust liderów branży projektowania i zarządzania. Przyjrzyjmy się mu bliżej. Spotkanie składać się będzie z trzech części: wprowadzenia zawierającego refleksję historyczną oraz próbę zdefiniowania podstawowych pojęć, przyjrzenia się dobrym przykładom zastosowania tej metody oraz próby przełożenia powyższej wiedzy na praktykę. 
  • Grywalizacja w szkolnej ławce 
    Dr Grażyna Leśniewska (Uniwersytet Szczeciński), mgr Karina Sokolińska (dyrektor Przedszkola Niepublicznego „Małe Talenty”) 
    Co to jest grywalizacja w szkolnej ławce? Grywalizacja to użycie mechanizmów znanych z gier (planszowych, symulacyjnych, edukacyjnych) do zmiany wiedzy, postaw, zachowań ucznia. To także dobra zabawa podczas tworzenia i grania w te gry. Nie trzeba kupować gotowych gier. Wystarczy tylko puścić wodze fantazji i rozwinąć skrzydła kreatywności.
  • Webwriting 3.0. Jak pisać interesująco i skutecznie 
    D r Anna Fadecka (AHE w Łodzi) 
    Warsztat jest praktyczną nauką pisania kreatywnych, skutecznych tekstów. Pokaże, jak czytają internauci i jak napisać tekst, żeby przykuć ich uwagę. Przedstawi, jaką moc mają słowa. Zaprezentuje elementy komunikatu, jego budowę, zasady pisania tekstów pod kątem SEO.
  • Dziennik jako narzędzie rozbudzania kreatywności
    Dr Ola Majchrzak (AHE w Łodzi)
    Warsztat postara się przede wszystkim pokazać, że pisanie w języku obcym może być przyjemne i atrakcyjne zarówno dla nauczycieli jak i uczniów. Odpowiednio dobrane ćwiczenia pozwalają nie tylko rozwinąć się językowo, ale przede wszystkim pozwalają uczniowi eksperymentować zarówno na poziomie języka jak i pomysłów. Podczas warsztatu uczestniczy przekonają się w jaki sposób nauczyciele mogą rozbudzić w swoich uczniach kreatywność. 
    Pisanie bowiem wyzwala kreatywność. Żeby jednak tak mogło się stać, uczeń musi czuć, że ma do tego przestrzeń i sprzyjające warunki. Taką przestrzenią jest dziennik (journal). Oprócz wolności, którą daje słuchaczowi, jest on także doskonałym medium służącym do wymiany poglądów z nauczycielem, którego rola zmienia się diametralnie – od surowego belfra do tutora towarzyszącego swoim uczniom w procesie samodoskonalenia, zarówno językowego jak i osobistego.
    Warsztat jest adresowany do nauczycieli języków obcych wszystkich typów szkół, którzy nieustannie poszukują nowych rozwiązań do zastosowania w procesie edukacyjnym
  • Wyobrażenia i próby. Drama i wizualizacja – twórcze metody rozwoju osobistego 
    Dr Kamila Witerska (AHE w Łodzi) 
    Drama i wizualizacja to metody wykorzystujące wyobraźnię i twórcze myślenie. Dzięki tym metodom można osiągnąć różne ważne cele, między innymi umiejętność antycypowania, tworzenia opcji, wielu rozwiązań jednego problemu, ale także, szczególnie dzięki dramie, możliwość odczucia wymyślonych sytuacji, zweryfikowania wyobrażeń z rzeczywistością. Wyobrażenia i próby to kolejne kroki w rozwoju osobistym, swego rodzaju dynamizacja, uruchomienie do kolejnych działań.
  • Wstęp do Design Thinking 
    Piotr Skrzypczak (Lubelski Instytut Designu/LPNT S.A.)
    Pojęcie „Design Thinking (DT)” od kilu lat nie schodzi z ust liderów branży projektowania i zarządzania. Przyjrzyjmy się mu bliżej. Spotkanie składać się będzie z trzech części: wprowadzenia zawierającego refleksję historyczną oraz próbę zdefiniowania podstawowych pojęć, przyjrzenia się dobrym przykładom zastosowania tej metody oraz próby przełożenia powyższej wiedzy na praktykę. 
  • Grywalizacja w szkolnej ławce 
    Dr Grażyna Leśniewska (Uniwersytet Szczeciński), mgr Karina Sokolińska (dyrektor Przedszkola Niepublicznego „Małe Talenty”) 
    Co to jest grywalizacja w szkolnej ławce? Grywalizacja to użycie mechanizmów znanych z gier (planszowych, symulacyjnych, edukacyjnych) do zmiany wiedzy, postaw, zachowań ucznia. To także dobra zabawa podczas tworzenia i grania w te gry. Nie trzeba kupować gotowych gier. Wystarczy tylko puścić wodze fantazji i rozwinąć skrzydła kreatywności.
  • Webwriting 3.0. Jak pisać interesująco i skutecznie 
    D r Anna Fadecka (AHE w Łodzi) 
    Warsztat jest praktyczną nauką pisania kreatywnych, skutecznych tekstów. Pokaże, jak czytają internauci i jak napisać tekst, żeby przykuć ich uwagę. Przedstawi, jaką moc mają słowa. Zaprezentuje elementy komunikatu, jego budowę, zasady pisania tekstów pod kątem SEO.
  • Dziennik jako narzędzie rozbudzania kreatywności
    Dr Ola Majchrzak (AHE w Łodzi)
    Warsztat postara się przede wszystkim pokazać, że pisanie w języku obcym może być przyjemne i atrakcyjne zarówno dla nauczycieli jak i uczniów. Odpowiednio dobrane ćwiczenia pozwalają nie tylko rozwinąć się językowo, ale przede wszystkim pozwalają uczniowi eksperymentować zarówno na poziomie języka jak i pomysłów. Podczas warsztatu uczestniczy przekonają się w jaki sposób nauczyciele mogą rozbudzić w swoich uczniach kreatywność. 
    Pisanie bowiem wyzwala kreatywność. Żeby jednak tak mogło się stać, uczeń musi czuć, że ma do tego przestrzeń i sprzyjające warunki. Taką przestrzenią jest dziennik (journal). Oprócz wolności, którą daje słuchaczowi, jest on także doskonałym medium służącym do wymiany poglądów z nauczycielem, którego rola zmienia się diametralnie – od surowego belfra do tutora towarzyszącego swoim uczniom w procesie samodoskonalenia, zarówno językowego jak i osobistego.
    Warsztat jest adresowany do nauczycieli języków obcych wszystkich typów szkół, którzy nieustannie poszukują nowych rozwiązań do zastosowania w procesie edukacyjnym

.